Campagne #AlphenLinkt promoot Alphen aan den Rijn

Campagne #AlphenLinkt promoot Alphen aan den Rijn

Het logo #Alphen is gekozen omdat de hashtag staat voor linken en omdat in het 'hekje' de A van Alphen past. Daarbij is gekozen voor een hybride opzet, zodat de vele aspecten van Alphen aan den Rijn nu en in de toekomst meegenomen kunnen worden.

Othman, die in opdracht werkt van de EDBA (een samenwerkingsverband van het bedrijfsleven en de gemeente), toonde zich net als het Alphense college van b en w zeer gelukkig met de campagne. "Alphen aan den Rijn is zo initiatiefrijk en actief. Er gebeurt hier heel veel. Dat realiseren wij ons vaak onvoldoende, laat staat dat mensen van buiten Alphen dat weten. Deze campagne vertelt dat hier veel gebeurt en dat iedereen dat moet weten", aldus Othman, een geboren en getogen Alphenaar.

De campagne is trendy en gaat soms gepaard met een knipoog. Dat blijkt onder andere in het flitsende filmpje over Alphen aan den Rijn, dat inmiddels viraal is gegaan. Hierin schiet de gemeente in al haar facetten in vogelvlucht voorbij. Othman hoopt op hetzelfde succes als de campagnes in Amsterdam (I Amsterdam), Dordrecht en Leiden.

Website
Op de website www.AlphenLinkt.nl vindt de bezoeker een overzicht van activiteiten in de stad en in de dorpen. Hierbij staan sport, cultuur en evenementen centraal. Verder worden de horeca, het winkelbestand, de waterrijke natuur en tal van hotspots belicht. De website is tot stand gekomen met de VVV en het Platform Recreatie en Toerisme.

De site biedt vooral tijdloze info. Tegelijkertijd werd ook de Facebookpagina van #AlphenLinkt gelanceerd. Hierop worden frequent actuele nieuwtjes en foto-impressies geplaatst.

Verbinding
"De kracht van Alphen zit in de verbinding", zegt Othman. "De verbinding van het compacte stadshart van Alphen met de dorpen. De verbinding tussen het bedrijfsleven en de gemeente en de verbinding met de groene, waterrijke omgeving. En dat hier zo veel te beleven en te ontdekken valt, laten we dan ook zien."

De campagne en de huisstijl is gemaakt door VRHL Content en Creatie, de website door SERA Business Design, de teksten door MC-Loud en het script van het campagne filmpje door De Woordenwinkel.

Deel deze pagina

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.